2015/11/06

Ciasteczka z masłem orzechowym i migdałami

Smaczne, proste i bardzo pożywne ciasteczka. Migdały możemy zastąpić dowolnymi, ulubionymi orzechami. Przyjemne do chrupania, idealne do filiżanki gorącej herbaty, w sam raz na pochmurne jesienne dni.


~Składniki~
  • 125 gr miękkiego masła 
  • 1/2 szklanka masła orzechowego
  • 120 gr cukru trzcinowego
  • 100 gr mąki pszennej pełnoziarnistej 
  • 100 gr mąki migdałowej 
  • 65 gr mąki ryżowej 
  • 85 gr gorzkiej czekolady pokrojonej w drobną kosteczkę ( można pominąć )
  • 50 gr migdałów 
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczką ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masło utrzeć z cukrem do puszystości. Następnie dodać masło orzechowe. W miseczce wymieszać wszystkie mąki i proszek do pieczenia. Do maślano- orzechowej masy dodać partiami mąki i jajko. Na koniec dodać pokrojoną czekoladę i wymieszać szpatułką. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Z ciasta uformować kuleczki wielkości orzechu włoskiego. Wykładać w niewielkich odstępach, dodając do każdego ciastka migdał lekko go dociskając. Piec w 175C ok. 10--12 min. do zrumienienia. Studzić na kratce. Przechowywać w szczelnym pojemniku.
Smacznego.




6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi milo Magda!! Dziękuje i pozdrawiam :D

      Usuń
  2. Mmm, schrupałabym takie ciasteczko... A najlepiej dwa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do wypróbowania..:)) Dziękuje i serdecznie pozdrawiam :D

      Usuń
  3. Jak zobaczyłam te ciasteczka to przypomniało mi się moje dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Serdecznie dziękuje i pozdrawiam :D

      Usuń